A Hallgatói Önkormányzat szervezetén belül az oktatási – tanulmányi kérdésekkel az Oktatási Munkacsoport foglalkozott. Feladatát az alábbiak szerint lehet definiálni:
· A karon a Kari tanács keretein belül és azon kívül működő oktatási témájú bizottságokban a hallgatói érdekek érvényesítése és a hallgatói képviselet ellátása
· Tanulmányi ügyekben a hallgatók érdekképviseletének ellátása
· Kapcsolattartás az oktatók és a hallgatók között
· Oktatási ügyekben az együttműködés megteremtése a Kar mindenkori vezetőségével
· Konzultáció a HÖK Kari Tanács tagjaival az oktatási témákat érintő döntések meghozatala előtt
· A TVSZ betartásának felügyelete és esetleges továbbfejlesztésére alternatívák kidolgozása
· A tagok feladata a hozzájuk tartozó képzési szinten a hallgatókkal oktatási ügyekben való kapcsolattartása
Az elmúlt két évben oktatási – tanulmányi téren véleményem szerint nagyot léptünk előre. Meglátásom szerint sokkal jobbá vált a szakmai munka a Hallgatói Önkormányzaton belül. Az elmúlt években az összes tanszék, összes oktatójának tantárgyi tematikáját, követelményrendszerét leellenőriztük, valamint a vizsgaalkalmak meghirdetésekor is megtettük ugyanezt.
A hallgatók gyakorlati foglalkoztatásának javítására tettünk lépéseket a Tanüzem felé, valamint számos hallgatói észrevételt tolmácsoltunk. Kiemelt feladatnak tartom, hogy a Georgikon Tanüzem Nonprofit Kft. hallgatói foglalkoztatásban betöltött szerepét fejlesszük és hozzájáruljunk ahhoz, hogy a Pannon Egyetem Georgikon Kara gyakorlatorientált képzéseket tudjon felmutatni.
A diploma megszerzésének minden felsőfokú, alapképzési, illetve mesterképzési szakon feltétele az összefüggő szakmai gyakorlat teljesítése. Sajnos a hallgatók zöme erre egy kipipálandó kötelezettségként tekint. Ily módon elpazarolt idő lesz a gyakorlat, mely ahelyett, hogy hasznot hozna a gyakorlati hely és a hallgató számára is, mindkét fél részére csak teher. Arról nem is beszélve, hogy a kimaradt valódi tapasztalatszerzés rontja a későbbi elhelyezkedési lehetőségeket. Úgy gondolom, hogy nélkülözhetetlen, hogy a szakmai gyakorlati helyek listáját frissítsük és osztályozzuk a hallgatók, illetve a dolgozók elégedettsége szerint, így valós képet kaphatunk az összefüggő szakmai gyakorlatokról.
Lesújtó kép tárul elénk akkor, ha összehasonlítjuk a valóban diplomát és az igazolást kapó mérnököket. Ez jól mutatja, hogy súlyos gondok vannak ezen a területen. El kellene gondolkozni azon, hogy milyen módon tudjuk segíteni azokat a hallgatókat, akik – szociális helyzetükből adódóan – nem tudnak nyelvvizsgára jelentkezni.
|