Úgy gondolom, hogy Nemzetünk fennmaradásának és a szebb jövő kulcsa fiataljaink megfelelő szellemben és módon történő nevelése. Olyan fiatalokra van szüksége Magyarországnak, akik a tanulást és a tisztességesen elvégzett munkát tekintik boldogulásuk egyetlen elképzelhető útjának, és akikben megfelelő kötődés alakul ki nemzeti identitásukhoz és hagyományainkhoz. A mai magyar fiatalság számára minőségi oktatást, biztos és kiszámítható jövőt kell teremteni. Az elmúlt években az ifjúság tömegekben vándorolt ki külföldre jobb életkilátások reményében. Úgy gondolom, óriási probléma az, hogy a tehetséges és tisztességes magyar ifjúság nem talál boldogulást saját hazájában.
Véleményem szerint a mai folyamatokra és kifejezetten a felsőoktatásra az alábbiak jellemzők: káosz, kapkodás, kiszámíthatatlanság, egyeztetés hiánya, politika-vezérelt döntéshozatal. A 2011. évi CCIV. törvény - a nemzeti felsőoktatásról alaptézisei abszolút támogathatók, a sarokkövek a nemzeti oktatási stratégia irányvonalait követik. Pozitívum, hogy felismerték: „A vidéki városok felsőoktatási intézményei a helyi kulturális élet központjai, gazdasági hatásuk is meghatározó… Fontos, hogy erősítsék a vidéki egyetemek, főiskolák szerepét.” Számos, a hallgatókat érintő passzus is változott, de úgy gondolom, hogy a Pannon Egyetem egyike volt azon intézményeknek, akik leggyorsabban és legeredményesebben adaptálta és képezte le saját szervezetére ezen változásokat. A hallgatókat érintő két szabályzat, a „Tanulmányi és Vizsgaszabályzat” és a „Szabályzat az egyetemi hallgatóknak adható juttatásokról és az általuk fizetendő díjakról” is jól követte le az új rendelkezéseket, melyekről a kar hallgatóit megfelelően tájékoztattuk hallgatói fórum keretében.
A kormány felsőoktatást érintő több intézkedésével nem értek egyet, de a legnagyobb problémának a forráskivonást tartom. Etikátlan, ahogyan kivéreztetik az egyetemeket és főiskolákat, ez nem a minőségi képzés irányába mutat. Úgy gondolom, hogy a forráskivonás ellen mindig fel kell lépni és hallatni kell a hangunkat.
|